Įtrauktis praktikoje: mokymasis veikiant ir kuriant kartu

Nacionalinės kvalifikacijos tobulinimo programos „Įtraukusis ugdymas universalaus dizaino mokymuisi prieigoje“ dalyviai – mokytojos ir mokytojai – įgytas teorines žinias taikė praktikoje, kūrybinėse dirbtuvėse „Mokymasis veikiant“. Mokytojai iš skirtingų mokyklų susibūrė bendradarbiauti ir dalintis patirtimis, spręsti iššūkius ir tobulinti įtraukiojo ugdymo praktiką pagal universalaus dizaino mokymuisi (UDM) principus.

Pirmasis susitikimas: įtraukiojo ugdymo aspektų analizė

Susitikimas vyko dirbtuvių formatu, taikant karuselės metodą. Dalyviai grupėmis dirbo penkiose stotelėse, kiekviena iš penkių stotelių atspindėjo vieną įtraukiojo ugdymo aspektą:

1. Įtraukiojo ugdymo samprata strategijoje Analizuota, kaip įtrauktis integruojama į švietimo dokumentus ir mokyklų strategijas. Akcentuotas poreikis aiškiai apibrėžtai įtraukimo koncepcijai kiekvienoje mokykloje.

2. Mokinių įvairovė Aptarta, kaip atpažinti ir integruoti mokinių gebėjimų, kultūrinių ir mokymosi stilių skirtumus į kasdienę ugdymo praktiką.

3. Pagalbos sistema Diskutuota apie įvairialypės pagalbos struktūros (pedagogai, specialistai, šeimos) svarbą ir pateikti konkretūs pagalbos organizavimo pavyzdžiai.

4. Ugdymo proceso organizavimas Įvardintos lanksčios mokymo formos – individualūs planai, diferencijuotos užduotys, tarpdisciplininis mokymas – ir jų poveikis įtraukties didinimui.

5. Pasiekimų vertinimas Analizuoti vertinimo metodai, pabrėžiant formuojamąjį vertinimą, mokinių savirefleksiją ir pažangos stebėjimą kaip svarbius įtraukiojo vertinimo aspektus.

Antrasis susitikimas: idealaus mokyklos modelio kūrimas

Dalyviai kūrė įtraukios mokyklos viziją: modeliai buvo kuriami schemų, diagramų, plakatų ar skaitmeninių formatų pavidalu. Grupinis darbas skatino kūrybiškumą, pasitikėjimą ir stiprino bendradarbiavimą. Sukurtuose modeliuose akcentuotos inovacijos, tolerancija ir mokinių gerovė.

Penkios pagrindinės stotelės – apibendrinimas

Kiekvieną stotelę jungė bendras tikslas: parodyti, jog visi šie elementai sudaro vientisą įtraukiojo ugdymo grandinę.

1. Įtrauktis strategijoje – įtraukumo vizijos integravimas į švietimo dokumentus ir mokyklų strategijas.

2. Įvairovės pripažinimas – mokinių skirtumai kaip vertybė, jų pažinimo ir įtraukimo būdai.

3. Pagalbos sistema – integruotos komandos ir bendradarbiavimo su šeima svarba.

4. Ugdymo organizavimas – lankstus, diferencijuotas ir tarpdisciplininis ugdymas.

5. Vertinimas – mokinio pažangos stebėjimas, formuojamasis grįžtamasis ryšys, alternatyvūs vertinimo būdai.

Regioniniai centrai ir tęstinumas

Praktinės veiklos sėkmingai įgyvendintos keturiuose regioniniuose centruose:

· Kauno švietimo inovacijų centre

· Klaipėdos pedagogų švietimo ir kultūros centre

· Panevėžio švietimo centre

· Utenos švietimo centre

Šie centrai tapo mokymosi bendruomenėmis, kuriose pedagogai kūrė, dalijosi ir augo kaip įtraukiojo ugdymo kūrėjai.

Registracija į naują mokymų ciklą

2025 m. spalį startuos naujas programos „Įtraukusis ugdymas universalaus dizaino mokymuisi prieigoje“ mokymų ciklas.

Registracijos forma

Pasidalinkite šiuo straipsniu: